Monday 5 December 2011

OH BOY! - EVANGELOS KAVATHAS (INTERVIEW)


ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: MIKAEL CHALIKIAS


Ο Evangelos Kavathas ξεκίνησε την ενασχόλησή του με τη μόδα το 2008 με τη συμμετοχή του στο διαγωνισμό "Create Europe: The Fashion Academy Awards" στα πλαίσια του Athens Fashion Week όπου ξεχώρισε στους 20 καλύτερους νέους σχεδιαστές ενώ το ντεμπούτο του στα ελληνικά catwalks έγινε τον Μάρτιο του 2010 με την συλλογή του "Fragile" που παρουσιάστηκε στην Εβδομάδα Μόδας της Αθήνας. Κατάγεται από την Κύμη ενώ ζει και εργάζεται στην πρωτεύουσα. 

01) Το 2009 κερδίζεις το πρώτο βραβείο κατά τη διάρκεια του Next Generation Show στο Athens Fashion Week SS2010 και εκπροσωπείς την Ελλάδα στο διαγωνισμό 2009 IAF International Designer Award στο Νέο Δελχί, όπου οι δημιουργίες σου κατέλαβαν την δεύτερη θέση στην κατηγορία "Πιο εμπορικό σχέδιο". Μίλησέ μου για αυτή την εμπειρία.
Ήταν πολύ μεγάλη τιμή και χαρά να εκπροσωπήσω τη χώρα μου σε έναν τέτοιο διαγωνισμό δεδομένου ότι ήμουν σχεδόν στο ξεκίνημά μου και αυτό αποτέλεσε για μένα μεγάλη κινητήρια δύναμη. Επίσης, ήταν πολύ σημαντική για μένα η συναναστροφή μου με εκπροσώπους άλλων χωρών. 

02) Πότε και πως αποφάσισες να ασχοληθείς με το σχέδιο μόδας?
Η ενασχόλησή μου με τη μόδα ήρθε λίγο τυχαία όταν ξεκίνησα να δουλεύω στη λιανική πώληση της Lakis Gavalas S.A. Βέβαια, πάντοτε υπήρχε κάτι δημιουργικό μέσα μου που έψαχνε δίοδο σε κάτι που πραγματικά να εφάπτεται της αισθητικής μου. Αυτό ήταν η μόδα.

03) Σχεδιάζεις γυναικείες συλλογές κατά κύριο λόγο, έχουμε δει όμως από σένα και μια ανδρική συλλογή - "Feelings SS2009". Ποιο από τα δύο αποτέλεσε για σένα μεγαλύτερη πρόκληση?
Κατά βάση σχεδιάζω γυναικείες συλλογές, όμως δεν εξαιρώ και μικρές ενότητες με ανδρικά ρούχα που συμπληρώνουν τις συλλογές αυτές και την γκαρνταρόμπα μου. Πρόκληση είναι και τα γυναικεία και τα ανδρικά ρούχα γιατί είναι η οπτική μου στο πώς θα ήθελα οι άνθρωποι να είναι ντυμένοι. 

04) Ποια στοιχεία σε εμπνέουν κάθε φορά που σχεδιάζεις μια συλλογή?
Μπορεί να με εμπνεύσει οτιδήποτε εμπεριέχεται στην καθημερινότητά μου. Βόλτες στον δρόμο ενώ παρατηρώ τους ανθρώπους, ένα χρώμα που μπορεί να συναντήσω κάπου, ακόμα και η πρώτη ύλη πολλές φορές με οδηγεί σε ένα αποτέλεσμα.

05) Σαν Έλληνας σχεδιαστής, αποτελεί η Ελλάδα σημείο αναφοράς στις εμπνεύσεις σου?
Φυσικά, αφού εδώ ζω και εργάζομαι. Με δραστηριοποιούν όλα αυτά που μου αρέσουν και όλα αυτά που θα ήθελα να αλλάξουν.

(c) Evangelos Kavathas
06) Λένε πως οι σχεδιαστές μόδας επηρεάζονται έντονα από στοιχεία του interior design. Κάτι τέτοιο συμβαίνει και στη δική σου περίπτωση?
Συμβαίνει πολλές φορές να επηρεάζομαι και από το interior design μια που αυτό είναι μέρος του research που κάνω στο ίντερνετ αλλά και προσλαμβάνουσες παραστάσεις από τα ταξίδια μου.

07) Πώς βλέπεις την εξέλιξη του label σου στο πέρασμα του χρόνου?
Ευτυχώς βλέπω ότι όλα λειτουργούν εξελικτικά για μένα με όλο και παραπάνω προσπάθεια και όρεξη για αυτό που κάνω. Άρα προσδοκώ ακόμα μεγαλύτερη απήχηση και τυχαίες συναντήσεις με κόσμο που φοράει ρούχα μου έξω.

08) Πότε θεωρείς πως ήρθε για σένα η επιτυχία και η καταξίωση?
Αν θεωρήσω πως έχει έρθει θα σταματήσω να δουλεύω προοδευτικά και για την ώρα δεν αισθάνομαι κάτι τέτοιο.

09) Τι είναι εκείνο πιστεύεις που σε κάνει διαφορετικό και ιδιαίτερο από άλλους Έλληνες σχεδιαστές?
Νομίζω ότι με διαφοροποιεί η απλότητα, η ισορροπία και ο λακωνικός τρόπος όλα να δείχνουν κομψά και μετρημένα.

10) Σε τι κοινό απευθύνεται η συλλογή σου κάθε φορά?
Σε ανθρώπους όλων των ηλικιών και όλων των κοινωνικών στρωμάτων. Υπάρχει διακύμανση που καλύπτει όλα τα φάσματα.


11) Ποια είναι τα αγαπημένα σου υφάσματα με τα οποία σου αρέσει να δουλεύεις?
Ξεχωρίζω πάντοτε τα οργανικά υφάσματα που αφήνουν μια φίνα αίσθηση στο σώμα όπως το μετάξι, το κασμίρι, το βαμβάκι και όλες τις μεταξύ τους προσμίξεις.

12) Η μόδα στην Ελλάδα. Υπάρχει μέλλον?
Ευτυχώς τα τελευταία χρόνια υπάρχει ένα κύμα νέων δημιουργών που μπορούν να υπηρετήσουν την ομορφιά και την καλαισθησία. Παρατηρώ επίσης μια στροφή του αγοραστικού κοινού προς αυτούς τους δημιουργούς. 

13) Περιέγραψέ μου ένα 24ωρο της καθημερινότητάς σου.
Διαφέρει από εποχή σε εποχή, λόγω δραστηριοτήτων και φόρτου εργασίας αλλά κατά βάση περιλαμβάνει ραντεβού με πελάτες, συναντήσεις με τους τεχνίτες μου, αγορές πρώτων υλών, βιαστικές συναντήσεις με φίλους μου στο κέντρο.

14) Υπάρχει κάτι που δεν θα σχεδίαζες ποτέ στην καριέρα σου?
Δεν νομίζω πως υπάρχει κάτι που μπορώ να προβλέψω. Για την ώρα δεν εξαιρώ τίποτα γιατί όλα μου δίνουν ευχαρίστηση κατά την προετοιμασία τους.

15) Υπάρχει κάτι που ετοιμάζεις αυτή την περίοδο?
Συμμετείχα πρόσφατα στο Denim Dreams, μια έκθεση που με επιτυχία λειτούργησε στην Αθήνα και μεταφέρθηκε και στην Θεσσαλονίκη. Ταυτόχρονα προετοιμάζω νέα δείγματα για τη συλλογή μου. 

Denim Fashion Design by Evangelos Kavathas exclusively for "Denim Dreams" by OzonRaw
(c) Photography: Elpida Avrameli
HOT LIST BY EVANGELOS KAVATHAS

01) Μέρος που σου αρέσει περισσότερο να σχεδιάζεις?
Κυρίως το γραφείο μου αλλά ακόμα και το βράδυ στο κρεβάτι μου σκιτσάρω τις τελευταίες μου εμπνεύσεις.

02) Ώρα που σου αρέσει περισσότερο να σχεδιάζεις?
Δεν υπάρχει σταθερά, αλλά κατά βάση το βράδυ που ηρεμώ από όλα τα υπόλοιπα.

03) Το αγαπημένο σου δημιούργημα στις μέχρι τώρα συλλογές σου?
Ένα Haute Couture βραδινό φόρεμα που είναι όλο κεντημένο στο χέρι με μέταλλο και δέρμα από τη συλλογή SS11 Selas.

04) Αγαπημένη πόλη?
Μοιράζω την αγάπη μου στην Αθήνα όπου ζω και στην Κύμη από όπου κατάγομαι.

05) Αγαπημένο ξενοδοχείο?
Τα ενοικιαζόμενα δωμάτια της Κικής στην Κίμωλο.

06) Αγαπημένο εστιατόριο?
Το Food Company στα Εξάρχεια.

07) Αγαπημένος σχεδιαστής?
Dries Van Noten.

08) Αγαπημένο αξεσουάρ?
Το backpack που έχω όλη μέρα στους ώμους μου και κουβαλάω τα πάντα.

09) Αγαπημένο gadget?
Η φωτογραφική μηχανή μου.

10) Το motto σου?
Μηδέν άγαν. 

No comments:

Post a Comment